DILLUNS, 27 D’ABRIL 2020

CATALÀ. ATENCIÓ. ACTIVITAT AVALUABLE.

¡¡Buenos días!! Hoy lunes, tenemos actividades de catalán. Hoy vamos a trabajar la descripción y muchas cositas más. ¡Vamos a ello¡

Com estau? Estic segur de que teniu moltes ganes de continuar fent feina.

Avui seguirem repassant moltes de les coses que hem treballat a classe i ho farem utilizant la descripció.

Recordau tots el que era una descripció? Segur que sí!!

Utilitzem la descripció per explicar com és una persona, un objecte o un lloc.

Comencem? Som-hi!!

Escolta amb atenció la gravació. De quin objecte creus que es tracta?

Agafa un full de paper i realitza les següents activitats:

Recorda com s’escriuen les paraules a principi de frase i no oblidis que la lletra no ha de ser guapa… Ha de ser preciosa!!

Ja saps  què es? Fes un dibuix de l’objecte descrit.

1. Cerca i escriu tots els adjectius del text. (Recorda que els adjectius són les paraules que ens indiquen com és un objecte. Per exemple ràpid, petit, verd,jove…).

2. Cerca i escriu els noms comuns del text. (Recorda que els noms comuns són aquells que utilitzem per anomenar qualsevol persona, animal o cosa. Per exemple flor, cotxe,riu…).

3. Has trobat a la descripció alguna oració interrogativa? (Són aquelles que fan preguntes i al final tenen (?) el signe d’interrogació). I alguna exclamativa? (Són aquelles que expressen emocions o sentiments i les escrivim amb (!) Signe d’exclamació). Torna a llegir-les posant molta energia per diferenciar-les. Les pots escriure al quadern.

4. Escriu dues frases amb les paraules taula i jardí. Com més originals millor!!

5. Tria un objecte qualsevol i fes una petita descripció. Pensa que quants més detalls tengui la descripció, millor. Però no em diguis quin objecte és… A veure si som capaç d’endevinar-ho.

Text de la gravació:

És un moble molt còmode. A casa i a l’escola n’hi ha molts .Pot ésser de molts de materials…. de fusta, de metall , de plàstic… Fins i tot n’hi ha de pedra o de cartó!! També pot ésser de molts de colors: blanc, vermell, taronja , groc… de tots els colors!!

N’hi ha que són suaus. Però també n’hi ha molt durs.

Quasi sempre tenc quatre potes però de vegades en tenc dues o una.

Creus que som una taula? Estàs molt equivocat!!

Tot i que alguna vegada t’has pujat a damunt per poder arribar més a dalt,

m’utilitzes per menjar i per descansar. I no és cap sofà!

JA HAS ACABAT. !!!!