FEINETES / TAREAS 1-06-20

NiNS i NiNES!

HOY empieza un mes nuevo JUNIO que se caracteriza porque empieza a  hacer calor, no suele llover y  en el día 20 empezará el verano. Le saludamos,  “HOLA JUNIO“.

Avui comença un mes nou JUNY que es caracteritza perquè comença a fer calor, no sol ploure i en el dia 20 començarà l’estiu. El saludam , “HOLA JUNY”.

El dicho de JUNIO nos recuerda que es un mes en el que llueve muy poco y por eso nos dice que la lluvia está lejos.

La dita de JUNY ens recorda que és un mes en el que plou molt poc i per això ens diu que la pluja està enfora.

Tienes que dibujar y escribir las letras del dicho de JUNIO.

Has de dibuixar i escriure les lletres de la dita de JUNY.

CONTAR HACIA ATRÁS / COMPTAR CAP A ENRERA  

HOY tienes que practicar el contar hacia atrás. Empieza por el 5 hasta llegar al 0. Vamos a recordar como se hace con una canción.

Avui has de practicar  el comptar cap enrere. Comença per el 5 fins a arribar al 0. Anem a recordar com es fa amb una cançó.

AHORA prueba de contar con tus dedos como si fueran las manzanas. Vas escondiendo un dedo cada vez como si fuera la manzana que cae.

ARA proba de comptar amb els teu dits com si fossin les pomes. Vas amagant un dit cada vegada com si fos la poma que cau.

MIRA  la foto-ficha de abajo. Tienes que dibujar 6 árboles (manzanos) y copiar los número del 5 al 0 como están en la ficha. Luego tienes que dibujar en cada árbol tantas manzanas como dice el número.

MIRA la foto-fitxa de baix. Has de dibuixar 6 arbres (pomeres) i copiar els nombres del 5 al 0 com estan a la fitxa. Després has de dibuixar en cada arbre tantes pomes com diu el nombre.

JUEGO DE ATENCIÓN  /  JOC D’ATENCIÓ

En este juego tienes que estar muy atento y no despistarte porque va un poco rápido. Puedes pedir a tús papás que cuando te hagan la pregunta lo paren para que tengas más tiempo para pensar.

En aquest joc  has d’estat molt atent  i no despistar-te  perquè va un poc ràpid. Pots demanar als teus papàs  que quan et facin la pregunta ho aturin per a que tenguis més temps per pensar.

PREPÁRATE: ojos bien abiertos, oidos atentos y el cerebro concentrado para pensar.

PREPARA’T : ulls ben oberts, oïdes atents, i el cervell concentrat per pensar.

 

¿CÓMO CRECEN LAS PLANTAS? / CÓM CREIXEN LES PLANTES?

Seguimos en PRIMAVERA, la estación de las flores porque si miramos a nuestro alrededor veremos que nacen muchas flores, el invierno ha quedado lejos y con el buen tiempo el campo, los jardines y los balcones se llenan de flores.

Seguim a la PRIMAVERA, l’estació de les flors perquè si miram al nostre voltant veurem que neixen moltes flors . L’hivern ha quedat enfora i amb el bon temps el camp, els jardins i els balcons s’ompleixen de flors.

HOY  te proponemos sembrar dos semillas muy diferentes (una pequeña y una grande) para que mires cada día como se va transformando  y de ellas verás crecer una planta, pero para ello tendrás que cuidarlas estando atento para saber cuándo necesitan que les pongas agua.

AVUI et proposam sembrar dos llavors molt diferents (una petita i una gran) per a que miris cada dia com es va transformant i d’elles veuràs créixer una planta , però per això, hauràs de cuidar-les estant atent per saber quan necessiten que lis posis aigua.

La SEMILLA PEQUEÑA ( garbanzo, lenteja o judia) tienes que ponerla en un bote de cristal o de plàstico  transparente con algodón . Sólo deberas regarla muy poco cuando notes que el algodón está seco. Para mirar el vídeo que te explica como hacerlo, has de CLICAR encima de las letras lilas.

La LLAVOR PETITA( siuró, llentia o mongeta) has de posar-la en un pot de vidre o de plàstic transparent amb cotó. Només hauràs de regar-la molt poc quan notis que el cotó està sec. Per mirar el vídeo que t’explica com fer-lo, has de CLICAR damunt de les lletres liles.

  LA SEMILLA PEQUEÑA  /  LA LLAVOR PETITA

La SEMILLA GRANDE es la de un aguacate. Mira las fotos que te explican como hay que preparar la semilla para que te nazca una planta que luego podrás poner en una maceta y ponerla de adorno en tu casa. En el primer paso hay que hacer un corte con un cuchillo y eso lo deben hacer tus papás.

La LLAVOR GROSSA és la d’un alvocat. Mira les fotos que t’expliquen com hi ha que preparar la llavor per a que neixi una planta que després podràs posar en un cossiol i posar-la d’adorn a la teva casa. En el primer pas hi ha que fer un tall amb un ganivet i això ho devent de fer els teus papàs.

 

Tienes que vigilar cada día que el agua toque la parte de abajo del aguacate, si no le toca añades agua.

Has de vigilar cada dia  que l’aigua toqui  la part de baix de  l ‘alvocat, si no el toca li afegeixes aigua.

NO TE OLVIDES de mirar cada día tus semillas para que puedas ver la mágia que ocurre.

NO T’OBLIDIS de mirar cada dia les teves llavors  per a que puguis veure  la màgia que ocórrer.

 

ADÉU DE SARA I ROSA

 

 

 

 

  

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>